نوک خاکستری

اجتماعی فرهنگی هنری

نوک خاکستری

اجتماعی فرهنگی هنری

جشن عاطفه ها دیگر معنا ندارد

جشن عاطفه ها مرا یاد آن ترانه گلریز می اندازد که می گوید: بگیر دست فتادگان را...
اون موقع من بچه بودم. این شعر موقع جشن عاطفه ها که فکر می کنم یک روز بود از پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی پخش می شد. تلویزیون هم یک روز را به پخش تصاویری از  آن اختصاص میداد. اما اکنون روزهای زیادی از آن زمان می گذرد. دیگر پایگاه ها آن شور و حال گذشته را ندارند . البته این مسئله جای بحث دارد که در آن زمان مردم حس نوعدوستی بیشتری را داشتند و یا اینکه خودشان کمتر دچار فقر و نداری بودند و یا هم اینکه جامعه کمتر با تورم در ستیز بود اما امروزه همانطور که می دانیم صبق گفته های دولت نرخ ۱۵درصدی و در معنای کلی میتوان به نرخ بالای ۲۵درصد تورم اشاره کرد که این امر مجال اندیشیدن  و همیاری را از مردم گرفته است. هر روز می بینیم که پایگاه های جمع آوری جشن عاطفه ها خالی است و افرادی که در آن نشته اند با ارسال sms و یا بازی با موبایل خود را سرگرم می کنند.
یکی از دوستان در این باره می گفت: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است....
در صورتیکه که من خودم به پول جهت امرار معاش و فراهم کردن نیاز های خانواده ام نیاز دارم و یا اینکه در میان فامیل هستند افرادی که نیاز مبرم به کمک دارند چرا باید پای این صندو ق ها حضور یابم. ما خود اکنون به کمک نیاز داریم . هم اکنون که مدرسه ها باز شده است و البته خدار و شکر که من یک فرزند بیشتر ندارم چرا که برای تامین نیازهای او با امکانات معمولی 300 هزار تومان خرج کرده ام حالا ببینید کسانی که بیش از این فرزند دارند و یا اینکه فرزند دانشگاهی نیز دارند در چه بدبختی گرفتارند و مطمئنا با قرض سال تحصیلی را شروع کرده اند . با این اوضاع نتمی دانم چرا ما اسم این را جشن گذاشته ایم شاید باید برایش یک مراسم عزا به پا کرد و گفت: چرا عاطفه ها کم شده است؟!......
نظرات 4 + ارسال نظر
زائر69 شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.zaer69.blogfa.com

سلام.

خوبی؟

همه چی ارومه همه چی تامینه این چقدر خوبه که قیمتا پایینه

همه چی ارومه مسؤلا خوابیدن شک نداری دیگه تو به اوضاع من

همه چی ارومه من چقدر خوشحالم صد تومن تو جیبم به خودم میبالم

تو داری میری از چشات معلومه من فقط بیکارم همه چی ارومه

بگو این ارامش تا ابد پا بر جاست بگو از یارانه این تورم بیجاست

همه چی ارومه...


با یک پست جدید با عنوان یک فیلم عاشقی به سه روایت بروزم .
منتظر حضور گرم و نظر پرمهرت هستم.

سلام خوبم . و شما چطور؟ تشکر از اینکه به من سر زدی مرا به دوستان دیگر نیز معرفی کن. متشکرم...

ابوالفضل شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:26 ب.ظ http://mosed.blogsky.com/

یادم رفت آدرس بدم

ابی و پویا شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:05 ب.ظ http://www.shamdoonii.blogsky.com

با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز وبلاگ زیبایی دارید
امیدوارم همیشه موفق باشید راستی من 3 وبلاگ دارم که هر کدام مطالب متفاوتی دارند
در صورت تمایل به تبادل لینک خوشحال میشوم با هم همکاری داشته باشیم
راستی اگر مایل بودید برایم بنویسید که با چه نامیلینکتان کنم
اگر هم مایل به تبادل لینک با هر سه وبلاگ هستید لطف کنید هر سه وبلاگ منو با نامهای زیر لینک نمایید
موفق و پیروز باشید منتظرتان هستم
شمعدوونی (دانلود موزیک و فیلم)
www.shamdoonii.blogsky.com
رازها (داستان و مطالب متنوع)
www.razhaa.blogsky.com
دانلود نرم افزار و بازی
www.best-soft.blogsky.com
[گل]

۱ یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:32 ب.ظ

کـاش آسـمان حرف کــویر را می فهمیـد
و اشـک خود را نثـار گـونه های خشـک او میکرد

کـاش واژه حقیـقت آنقـدر با لبـها صمیـمی بود
که بـرای بیـان کردنـش به شهـامت نیـازی نبود

کـاش دلهـا آنقـدر خالـص بودند که دعاها،
قبل از پایـین آمدن دستها مستجـاب میشد

کـاش شـمع،
حقیـقت محبت را در تـقلای بـال پرسـوز پـروانه می دیـد
و او را بـاور می کـرد

کـاش مهتـاب، با کـوچه های تاریـک شب آشـنا تر بود

کـاش فـریاد آنقـدر بی صدا بود
که حـرمت سـکوت را نمی شـکست

کـاش در قامـوس غصـه ها،
شـکوه لبـخند در معـنی داغ اشـک گـم نمی شد

و ای کاش ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد