نوک خاکستری

اجتماعی فرهنگی هنری

نوک خاکستری

اجتماعی فرهنگی هنری

پ ن پ اومدم شهر سازی

با سلام

امیدوارم تعطیلات خوبی رو گذرونده باشید.

چند روز پیش یه دوستی بهم گفت که مسافرای نوروزی یه بلایی سر شهر آوردن که باید ببینی و افسوس بخوری. خب راستش منم با تصوراتی که سالهای گذشته از ورود مسافرا به شهر داشتم با خودم گفتم لابد خیلی آشغال ریختن. آخه بحث کثیف کردن شهر و ساحل دیگه تو ی شهر ما تکراریه . مسافر می ریزه و می ره و کسی صداش در نمیاد. حالا بعد از چند روز شهر داری میره یه جاهایی رو که تو ددید و شاید مسئولین ببینند تمیز میکنه و بقیه هم برو به سلامت.

اما خارج از بی نظمی و عدم برنامه ریزی مسئولان برای ورود مسافران به شهر . بحث میراث فرهنگی و صنعت گردشگری است که واقعا در بندرعباس مظلوم واقع شده. اول اینکه مسافری که وارد شهر بندرعباس میشه اولش گیج و سردر گمه که کجا باید بره. حالا بعد از کلی پرس و جو وقتی کنار ساحل اسکان گرفت. تنها ذهنیتی که از بندر داره قشم و کیش و بازارهای اونه که این تمام آشنایی و شناخت اونا رو از شهر نشون میده.

من از حدود 23 نفر  مسافر سوال پرسیدم که 19 نفر فقط تنها جایی که رفته بودن معبد هندوها بود که اونم به دلیل همان بازارچه ای بود که در اون راه افتاده بود.  خب البته دست عوامل اجرایی درد نکنه از محصولات چینی و غیره که در معرض فروش گذاشتن.

خلاصه حرف برا گفتن زیاده. نداشتن یه برنامه ریزی صحیح، آموزش فرهنگ صحیح استفاده از ساحل به مسافران، دادن اطلاعات دقیق از مکان های دیدنی از طریق پکیج های چاپی یا صدا و سیما، ساماندهی مسافران و تعبیه کمپینگ چادر مسافرتی در مکان های خاص که این کار از ناهماهنگی و ایجاد بی نظمی در شهر جلوگیری می کند. جلوگیری از زدن چادر در هر مکانی که مسافر دلش خواست. و .....


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد